Dia

Dia
Trainer Berto Meijer
tel/ emailadres  
Algemene informatie  
Trainingsdoel Het doel van de groep is om ca. 8 km achtereen te lopen. Hoewel aan de snelheid geen eis wordt gesteld, trainen we om uiteindelijk deze 8 kilometer binnen 50 minuten af te leggen (of 10 km binnen het uur). We trainen het hele jaar (van september tot einde juni) en nemen in de loop van het seizoen aan verschillende wedstrijden deel.  
Niveau De groep biedt een ideale plaats voor lopers die de beginfase achter zich hebben en hun mogelijkheden willen uitbouwen, lopers die in het verleden actief zijn geweest en de draad weer op willen pakken of lopers uit groepen waar het voor hen iets te snel gaat. Hoewel de groep zich richt op recreatieve senioren speelt leeftijd geen rol binnen de DIA-loopgroep.  
Bijzonderheden   Binnen de trainingen besteden we aandacht aan de looptechniek, het verhogen van uithoudingsvermogen, kracht en het verbeteren van de co√∂rdinatie. Snelheid hebben we niet in ons doel geformuleerd, hieraan worden dan ook geen eisen gesteld om zich bij de groep aan te sluiten; d.m.v. de trainingen werken we er aan een gewenste snelheid te bereiken. De trainingen duren ca. 5 kwartier tot anderhalf uur.   Er wordt op dinsdagavond en zaterdagmorgen afwisselend op – en buiten de atletiekbaan getraind. Een aantal zaterdagen proberen we op een andere locatie te trainen, b.v. op de Lochemse Berg.