Nordic Walking

Nordic walking is in 1997 in Finland ontstaan als trainingsvorm omdat langlaufers ook in de zomer wilden trainen. Rond 2003 zijn in Nederland de eerste nordic walking trainers opgeleid en het lopen met stokken heeft inmiddels veel Europese landen bereikt. Nordic walking is een aantal jaren een echte hype geweest, maar ook tegenwoordig zijn er nog veel mensen die deze sport beoefenen.

Het is een intensieve manier om je lichaam te trainen tijdens het lopen. Door het gebruik van de juiste techniek en goede nordic walking stokken kunnen de conditie en het uithoudingsvermogen sterk worden verbeterd. Het is belangrijk dat nordic walking met de juiste techniek wordt uitgevoerd. Niet alleen voorkomt dit blessures, maar bij een juist uitgevoerde techniek wordt ook een zo hoog mogelijk rendement uit de inspanningen behaald.

De trainingen
De trainingen duren één tot anderhalf uur. Tijdens de trainingen wordt er gewerkt aan de verbetering van looptechniek, opbouw van conditie d.m.v. onder andere krachtoefeningen en interval. De conditie en looptechniek wordt ook regelmatig gemeten met een wandeltest. Dit alles gebeurt onder begeleiding van gecertificeerde wandeltrainers.

Zondagochtend van 09.00 tot 10.30 uur vanaf het clubgebouw Hanzesport

Voordelen van nordic walking

  • laag blessurerisico;
  • snelle gezondheidswinst;
  • je gebruikt ongeveer 90% van al de spieren in je lichaam;
  • je verbruikt meer energie dan bij Sportief Wandelen;
  • je komt in de buitenlucht en in de natuur;
  • de poles bieden steun en stabiliteit en verminderen de belasting op de knieën, heupen, enkels en wervelkolom;
  • een groep betekent sociale contacten.

Kom je een keer Nordic Walken? Neem dan even contact op met trainster Hanneke van Hoegee via h.vanhoegee@hotmail.com of vul onderstaand formulier in: